Jins

Leeftijd:
17 tot 18 jaar

Bij de jins ben je op zoek naar (inzicht in) jezelf. Het is een nieuwe ervaring binnen het scoutsavontuur en met vallen en opstaan ontdek je zo de wereld. Jin zijn, is intens samenwerken. Je begint immers al aan je voorbereiding op leiding zijn en denkt zelf activiteiten, projecten en kampen uit. Door al deze ervaringen, ontwikkel je een groeiend engagement voor de groep en de samenleving.

Zaterdag 1 juni van 14u00 tot 17u00
JIN IN LEIDING
Voor de laatste keer dit jaar kunnen jullie een namiddag proeven van het leiding zijn! Begin zeker op tijd aan het spel want de examens komen dichterbij…

Zaterdag 8 juni van 9u00 tot 17u00
PAPIERSLAG + EXAMENCAFE
Zoals elke 2de zaterdag van de maand is het weer papierslag. Namiddag maken wij de papierslag af waarna we een examencafé houden.

Zaterdag 15 juni van 19u00 tot 22u00
ZWEMBADENTOCHT
Tussen al het studeren door tijdens deze (hopelijk) warme dagen hebben we ook nood aan verkoeling! Vandaag dus in de avond een zwembadentocht.

Zaterdag 22 juni van 14u00 tot 17u00
BEKENTOCHT
Haal jullie waterschoentjes maar uit de kast, we gaan de beek nog eens doorwandelen!

Zaterdag 29 juni van 14u00 tot zondag 30 juni 12u00
MINIWEEKEND
De allerlaatste scoutsnamiddag als jin moet er eentje in stijl zijn! We sluiten het jaar af met een spel, bbq (neem je eigen vleesje mee) en blijven op de scouts slapen. Zondag om 12u00 zijn het kampinschrijvingen.

Stevige linker,

De jinleiding
Elise, Nena en Stef

DE WET

Jong, inspirerend, nobel, speels, JINS!