Uniform

Een jeugdbeweging herken je onder meer aan het uniform. Zo heeft ook de scoutsbeweging een eigen uniform. Onder meer door het dragen van dit uniform tonen wij dat wij achter de opvattingen en doelstellingen van deze jeugdbeweging staan. Het benadrukt ook de sfeer van samenhorigheid. Nieuwe leden schaffen zichzelf natuurlijk pas een uniform aan vanaf het moment dat ze zeker zijn dat ze zich willen aansluiten. Onder uniform verstaan we:

• Voor kapoenen:
    • De groepsdas (eventueel met kentekens)
    • Fluovest
    • Kapoenen T-shirt (te verkrijgen op de scouts)
  • Voor alle andere takken, incl. de leiding:
    • De groepsdas
    • Het uniformhemd van Scouts en Gidsen Vlaanderen (met kentekens)
    • Een korte groene broek of rok (eventueel met legging of kousenbroek eronder)
    • Fluovest

Gouden tip: Merk al je uniformstukken met je naam!

De verplichte groepsdas is enkel te bekomen bij de groepsleiding. Het verplichte scoutshemd (en andere niet verplichte uniformstukken zoals scoutsbroek, T-shirt, trui) zijn te verkrijgen in de Hopperwinkel te Hasselt. Meer info vindt u hier terug: https://www.hopper.be/nl/. Ook hebben we een heel assortiment van goede en goedkope tweedehands uniformstukken. We stellen dit eind september altijd ten toon, maar ook tijdens het jaar mag je hier steeds naar vragen. Als je zelf nog uniformstukken in huis hebt die te klein zijn of niet meer gebruikt worden, mag je deze altijd bij ons binnenbrengen. Zie je het niet zitten om een nieuw hemd, fluovest of das aan te kopen en is er niets geschikt in onze koffer, kan je de groepsleiding hierover aanspreken.